gonefishing Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Här är det såklart musiken som jag har jobbat med mest, men jag vill gärna få tittare och ändå dela med mig av det jag gör. / Pontus Rundqvist 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted February 28, 2012 Author Share Posted February 28, 2012 Bump :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Anderberg Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Jag förstår ditt syfte med filmerna, fixa en större publik till din musik, och det är en jättebra tanke i sig! Men för att kommentera filmaterialt så var det lite spännande i början, innan man insåg att den resterande delen av filmen skulle se exakt likadan ut. Det är inte fult, bara riktigt tråkigt. :P Musiken faller mig inte i smaken. Tycker den känns otajt och lite slarvigt inspelad, allt inlindat i någon slags EQmask som säger "Det ska vara så, smutsigt". Mitt bästa tips till gällande både film och musik: Lägg ner mer tid! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Som sagt, det var musiken som var i framkant, inte filmerna. Jag tänkte bara få ihop något passande när de ändå skulle ut på youtube, istället för en svart bild. Ok, det är mitt sound helt enkelt. Jag brukar spela ganska blandad musik, men det var hit idéerna pekade denna gången. Jag lägger ned så mycket tid på mina filmer och musik tills jag känner att de stämmer överens med originalidén, så jag försöker varken stressa fram någon eller dra ut på det för länge :) Tack för din feedback! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Min Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Tycker att det ser och låter bra här på min laptop iaf. Ser inte filmerna som musikvideor utan mer som något visuellt tillägg till musiken, fast då är det kanske en musikvideo, svårt. Hmm.. Fick lite Twin Peaks vibbar av den andra låten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Haha, ja vad man nu väljer att kalla det ;) Åh. Twin Peaks är min favoritserie, så det tar jag som en komplimang. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Finns nu även på soundcloud: Night Jobs by Pontus Rundqvist on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free Driving Down by Pontus Rundqvist on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts