Gå till innehåll

Kortfilm: 015 - 2 min 15 sek


siggefabiansson

Recommended Posts

Hej, Voodoo!

 

En filmpresentation:

Person A skjuter ihjäl person B

Kort och koncist!

 

Efter att ha inväntat lämpligt väder lyckades vi spela in filmen under två timmar för ett par veckor sedan och har sporadiskt jobbat med den fram tills idag. Filmen markerar starten på vad vi hoppas ska bli en schpännande och livskraftig ideell filmproduktionsförening! Tjoho!

 

Musik är skriven av killen med geväret.

Foley gjord av killen utan geväret.

Själv fotade och redigerade man!

Hela filmen är ganska skamlöst inspirerad av filmen "Mahna Mahna Killer", som jag förmodar att ni alla redan sett eftersom den är så bra!

 

Låt höra vad som tycks, så kan vi ha det i åtanke när vi spelar in nästkommande grejer! Jag ska ta åt mig så mycket som möjligt!

 

 

Allt gott!

/Sigge

 

EDIT

Miniatyrerna bråkar. Är det ett vanligt problem eller har jag dabbat mig? Nåväl!

vlcsnap-2012-02-19-01h56m25s48.jpg

vlcsnap-2012-02-19-01h57m55s200.jpg

vlcsnap-2012-02-19-01h58m36s85.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Älskar din entusiasm! Tecken på någon som kan gå långt :)

Blockningen var underbar och klippningen lika så, äntligen någon som har lite känsla av cinematografi. Kanske lite väl många avskurna pannor men annars satt det ju klockrent.

Bra jobbat :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Älskar din entusiasm! Tecken på någon som kan gå långt :)

Blockningen var underbar och klippningen lika så, äntligen någon som har lite känsla av cinematografi. Kanske lite väl många avskurna pannor men annars satt det ju klockrent.

Bra jobbat :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nämen! man tackar, mina herrar! Vad jag blir glad av de fina orden. Tack! :)

 

Ja, det med avskurna pannor har du helt rätt i, Tolin. Det är synd att 550d inte har något sätt att få fram linjer för olika ratios när man spelar. Hade varit så mycket lättare att placera motiven rätt, men man kan ju inte få allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nämen! man tackar, mina herrar! Vad jag blir glad av de fina orden. Tack! :)

 

Ja, det med avskurna pannor har du helt rätt i, Tolin. Det är synd att 550d inte har något sätt att få fram linjer för olika ratios när man spelar. Hade varit så mycket lättare att placera motiven rätt, men man kan ju inte få allt.

 

Faktiskt så, Magic Lantern för T2i har stöd för cropmarks :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt skön film! Snygg filmning och riktigt skönt ljud. Är det h4n ni använder?

 

Som tidigare nämnt, Magic lantern är riktigt bra, det har 2:35 cropmarks och massa andra bra funktioner, en som exempelvis hjälper dig med den manuella fokusen.

 

Grymt jobbat!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...