gonefishing Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta en ställning eller ett stativ som klarar mycket vikt. Jag använder en jibb/kran på 8", en 550d med full utrustning och motvikter på det. Jag skulle att det hamnar på runt 10-15kg. Jag vill hitta en ställning som är så billig som möjligt och klarar av den vikten. Har kollat denna: Aluminum Heavy Duty Portable Photo Video Studio Tripod Light Lamp Strobe Stand | eBay Men det blir nog svårt att få jibben på den, och jag är tveksam till att den håller. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBlue Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Det där är ju ett ljus stativ! Ett ljud stativ för stora högtalare osv klarar en jib, har själv funderingar på att köpa ett ljud stativ till mig själv för att använda till min jib. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBlue Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Billebro Eventure | Billebro WS-SS392-1 | Ljud Ljus DJ PA Karaoke Uthyrning där har vi ett som håller för 50 kg! Så de håller nog för din jib! :> 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted February 4, 2012 Author Share Posted February 4, 2012 Det såg ju super ut, och bra pris! Passar min jibb där på direkt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBlue Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Det är jag väldigt tveksam till, lite modifikation måste nog ske, men har man inte tummen mitt i handen så går det nog, har du någon bild på infästningen på din jib? Skulle hjälpa! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted February 5, 2012 Author Share Posted February 5, 2012 Har tyvärr ingen bild, men infästningen är lika stor som gängan på ett vanligt videostativ. Alltså passar den på en vanlig tripod. Jag vet inte vad det kallas, tror det är 3/4. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts