Gå till innehåll

Blinded By The Love (10:11)


Ivve

Recommended Posts

Mitt slutprojekt från mina studier på Sydney Film School. Slå gärna en titt och lämna kritiken ni tycker den förtjänar.

 

 

Blinded By The Love

Sydney Film School 2010

 

Basil & Ian, två hemlösa vänner. En historia skapad av en vanlig dag i deras surrealistiska liv. Deras problem är pengar, och Ian, som dessutom är blind, kläcker ur sig idéen att råna en bank.

Länk till kommentar
Share on other sites

Storyn var intressant och det hela höll ett bra tempo :) Saker som var lite mindre bra var väl ljudmixningen, fotot och färgredigeringen. Rösterna var lite låga i kontrast till bakgrunden och vid springscenen hördes det tydligt vindbrus (som lätt kunde klippts bort helt). Fotot varierade i kvalité - En del shots såg riktigt bra ut medans vissa såg mindre bra ut, med skakig kamera och sämre ljus. Angående färgredigeringen så var skuggorna så krossade att jag satt och sörjde informationen som gått förlorad i bilden.

 

Men din roll som writer, producer och director såg ju ut att ha skötts bra :) Vet att sådana här projektarbeten kräver ett samarbete med studenter inom övriga delar (foto, ljud etc) och att man inte alltid har full kontroll över arbetet som utförs, men fin story och bra iscensättning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Tolin!

 

Jag förstår vad du menar. Ska inte sitta och försvara, men mycket av besluten som har fattats har gjorts i ren och skär stress på grund av tight deadline så fanns inte så mycket tid att tänka utan bara göra. Färgkorren är totalt våldtagen. Och ljudet håller jag med om att man skulle kunna leka med. Beslutet med vinden togs förmodligen för att det förhöjde känslan att det skulle gå fort om jag inte minns fel.

 

Men tusen tack för att du tog dig tiden. Uppskattas!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...