Désirée Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Jag har gjort några enkla inspelningar med webkameran på datorn och sparat som AVI-filer. Filmen ser bra ut när jag tittar på den på datorn, men när jag laddar upp den på YouTube eller på Blogger så är ljudet förtskjutet. Vad gör jag för fel? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Jag har reagerat på ljudförskjutningar på youtube när materialet inte varit H264 (Youtube kör H264 och konverterar till detta när du laddar upp). Vilket format är filen i just nu? AVI är en container som kan innehålla flera format. Om du använder mac så är det enkelt att se vad formatet är; högerklicka på filen och välj properties (egenskaper). Om du kör windows och i programmet som du får ut filen ur inte kan se formatet så kan ett program som G-spot hjälpa dig. Mitt förslag är att du själv konverterar till H264 och kollar om ljudet fortfarande är i osynk. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts