cazz Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Hej Lite nyfiken om det finns någon bra inspelningmaskin som man även kan ha som externt ljudkort. Tanken är ju att man ska kunna ha med sig den överallt men om man vill spela in på sin dator så ska det även gå att använda den som ett externt ljudkort. Det jag söker är följande * XLR anslutning för två mikar. * Fantommatning * USB anslutning * Batteridrift Den jag har hittat som jag tycker verkar vara riktigt intressant är ZOOM R8 Dock tycker jag den har mer än vad jag behöver eftersom det jag är bara intresserad av är inspelning. Tänkte bara kolla om jag kanske har missat någon annan maskin som kan vara lika bra eller bättre? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Min zoom h4 klarar att agera ljudkort vet jag, så uppföljaren h4n bör ju klara det också, plus att preamparna är bättre och den kan spela in på 4 kanaler samtidigt. Däremot är det tveksamt om den kan leverara full phantom, men "falsk" phantom klarar den vet jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beman376 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Har en H4n, och den går att använda till datorn - på något sätt. Ta en titt i manualen är mitt tips: ZOOM 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonsson Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 H4n kan allt du vill, men... vill du ha låg latency är inte denna någon höjdare. Förmodar att det gäller alla ljudkort med USB, men det skall jag låta vara osagt. Annars är jag mycket nöjd med min, för att inte tala om hur nöjda ungarna är. :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts