Gå till innehåll

Spoiwo - Years of Silence


david-

Recommended Posts

Släppte inatt ännu en musikvideo. Denna gång för det Polska bandet Spoiwo med låten Years of Silence.

Jag vet att Twixtor är uttjatat för oss filmskapare och jag är sick of it, men för de som inte jobbar med det dagligen är det fortfarande coolt och dom ville ha en dynamisk musikvideo med slow motion där jag utnyttjar vårt vita landskap.

Säg vad ni tycker!

 

PS: Känner ni för att vara extrasnäll så vore jag sjukt tacksam om ni gillar den i loggen på den här sidan: http://www.facebook.com/glennvillefilmstudios?sk=wall. Får man flest gillningar så vinner man teknikcheckar för 20k. Men gilla den bara om ni faktiskt gillar filmen.

 

 

Klicka gärna på den här youtubelänken också då Spoiwo har lagt upp den på youtube och behöver över 800 visningar för att vinna nån tävling. Räcker nog bara med att klicka en snabbis :)

6717348117_3d47509736.jpg

6717351813_ab909504d7.jpg

6717349511_2a24e15137.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Du är väl levande exemplet på att det *inte* är uttjatat? :D Snygga flares osv. Materialet blir väl kanske inte så mkt bättre sett till vad det är, so to speak!

 

Haha men jag har verkligen tröttnat. Men kräver dom slow motion så får jag bara tacka och ta emot och göra det... haha. Tack :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fantastiskt fint som vanligt David! Har sett igenom de flesta av dina videos och måste säga att jag är imponerad och lite smått avundsjuk på bildkvalité, färger och effekter. Du gör ett otroligt bra jobb med kameran.

 

Men. Emellertid kan jag känna att dina berättelser, alltså storyn du förmedlar via filmerna inte riktigt håller hela vägen. Du kan tekniken. Om du börjar lägga mer vikt på att skapa berättelser så kommer dina filmer öka i produktionsvärde 100x! :D Du har helt plötsligt inte bara skapat en fantastisk bild, utan du har skapat en bra berättelse berättad på ett fantastiskt sätt. Är du med mig?! :)

 

Hursom, Keep up the good work, du har potential!

Länk till kommentar
Share on other sites

När du ändå är så satans duktig i Post kan jag inte hjälpa mig själv att undra varför du inte gjorde killen grönögd - djupa mörkgröna ögon hade skapat en helt galet fin kontrast mellan den "blå" snön och honom.

Men Simmej sa precis det jag tänkte nämna. Du har ju bemästrat tekniken, så fokusera nu på berättandet! Vilka vinklar, kamerarörelser, optik förmedlar vilken känsla osv? När är tystnad bättre än ord och tvärtom. Vilka känslor väcks hos tittaren av det de ser?

Jag kan sitta och beundra bilden i den här videon, men den säger mig inget alls - En kille som skvätter runt snö. Må vara snyggt men det är helt känslolöst för mig. Du som skapare av videon har säkert din lilla "story" klar i huvudet som sätter känslan, men det förmedlas inte.

 

Det är inte Super Slow Motion som blir gammalt, utan det vi ser. Så kom igen nu - Visa att du fixar den andra halvan av filmskapande också :D För det tvivlar nog ingen på att du kan bara du försöker.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det stämmer nog som ni säger. Egentligen var det meningen att vi skulle göra en djupare film också med en mening bakom allt men efter att vi diskuterat olika förslag så tyckte dom att vi inte skulle köra på någon handling utan istället göra en abstrakt film med slow motion, typ som The Beauty of Mud. Så faktiskt har jag ingen djupare mening bakom filmen heller, dom ville ha det rätt simpelt och visuellt bara :P Men det stämmer som ni säger, jag ska öva mer på berättandet och djupet i mina filmer! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Det som irriterar mig är ju just att han tar åt sig all creds som Cinematographer XD Inte är det bra filmat heller o.o

 

Håller med!

"I am sorry it wasn't my idea. I didnt know you made an short clip for that music, but well, dont say it's copy, because really its not."

Haha bullshit, så det var en slump att han kom på exakt samma filmning som mig också? Typ i början när fokus är på ett träd för att sen övergå till fokus i bakgrunden :P Otur ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...