gonefishing Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Jag håller just nu på att göra en långfilm. Jag har funnit vissa låtar jag vill ha med i min film och jag har pratat med bolaget som äger låtarna. Det kommer att kosta mig ca. 15-20.000 per låt, och det är pengar som jag inte direkt går runt med i fickan. Tänkte att söka stöd för detta, men hur gör jag det? Och hur ska de gå med på det? Jag inte ett färdigskrivet manus, eftersom jag filmar delvis utan manus och det jag skriver ned filmar jag direkt. Och eftersom jag måste slutföra filmen med låtarna så betyder det att jag måste få stöd innan filmen är färdig, så jag har inget att visa upp. Hur ska jag gå tillväga? Kan tillägga att jag bor i Värmland. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 Bump. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Ditt största problem är att ingen kommer ta dig på allvar så länge du inte ens har ett färdigskrivet manus. Det spelar ingen roll hur säker du är själv på ett sånt mästerverk det kommer bli, har du inget som visar att åtminstone storyn håller ihop eller en gedigen bakgrund inom långfilm (om ens då) så ser det mörkt ut. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Vad har du för budget totalt då? Om du redan börjat filma så kan du kanske visa upp en färdigklippt del av filmen för att få bidrag, men att du skulle få bidrag till att använda kommersiell musik kräver nog att den är j*vligt viktig för helheten. Du har satt dig i en knivig situation, skaffa dig en plan B. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 Musiken gör mycket för helheten. Egentligen ingen knivig situation alls, eftersom det var tänkt så från början. Jag komponerar ju den mesta musiken själv ändå. Budgeten för filmen har varit runt 25-30.000 som jag har hållit mig inom det och jag kan inte överskrida. Plan B är väl att ta ett jobb och spara för att få ihop till musiken, som jag gjorde innan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 Målet är ju att skriva ihop manuset för att få en helhet. En annan tanke kan ju vara att klippa ihop filmen med låtarna, och visa för bolaget som jag söker stöd för, innan jag släpper filmen. Den största frågan är ju dock till vilka jag ska vända mig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts