Gå till innehåll

Två Mycket Små - Körkortsmani


Kullberg

Recommended Posts

Lite överdriven film, vill ni skrämma bort övningskörare på det där? ;)

 

Ni skulle kunna börja med en mycket bättre teaterinsats från bägge parter. Den storslagna killen som äger bilen skulle ha kunnat agerat mer aggressivt och äkta, snubblat mindre på orden och pratat mer självsäkert. Den övningskörande borde kanske ha sett mer förvånad ut och inte se ut som ett miffo, haha. Blyghetskänslan blev för frenetisk om ni förstår vad jag menar.

 

Panoreringen i början av filmen kunde ha gjorts mer flytande för övrigt och CC:n kan ni öva på! Överkörningen kunde ha tacklats på ett bättre sätt den också! Borde inte bilen ha försökt stanna redan flera sekunder tidigare?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill börja med och tacka för att du tog dig tid att se igenom filmen och skriva ner några rader, verkligen jättekul med respons!

 

Angående CCn som du skirver, är det något speciellt du tänker där, som vi kan tänka på till nästa gång? Vad tycker du kunde ha gjorts annorlunda?

Panoreingen är som den är, på grund av ren okunskap om vad som hade kunnats göra bättre. Något i redigeringen som kunde gjort annourlunda för att bättra den?

Våran skådarspelarinsatser är vi väl medvetna om inte är oscar kvalitet precis, men vi gör vårat bästa och eftersom vi endast är två gör vi simpelt vårat bäst, men jag håller med om det du skriver och det kan ju självklart tas med i tankarna nästa gång.

Och överkörningen var en simpel avslutning inte mera inte mindre, vi ville helt enkelt ha den så.

 

Men ännu en gång tack för tiden du la ner och jag hoppas du har tiden att svara på frågorna jag ställde i denna post.

 

Kullberg

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej igen!

 

Det finns otaliga CC-manualer på nätet, kolla gärna dem! Få filmen att bli mindre grådaskig och lite fräschare genom att rent basalt greja med brightness & contrast, RGB curves osv. Sen kan ni bli ännu lite mer avancerade om ni önskar, och dra det till speciella effektprogram eller nya effekter i redigigeringsprogrammet bara.

 

När ni ser att panoreringen hackar som den gjorde, gör gärna om det tills det bli bra. Det tar tid, men det är det värt för att visa upp hur duktig man är i slutändan ;) Det går nog att fixa den mjukare i After Effects men den kunskapen har inte alla, man ska nog försöka få det bra från första början.

 

Samma sak med skådespeleriet, försök ta om mer och var ärliga mot varandra när det är halvtaskigt. Det fördelaktigaste skulle så klart vara att ni ännu hade en tredje person som regissör eller annan medhjälpare, det ser mycket häftigare ut att se er två i samma bildutsnitt. Det ger ett seriösare intryck.

 

Men rent idémässigt håller det, eller underhåller rättare sagt. Fila mer på det bara.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hallå.

 

Tack igen för att du tog dig tid, vi ska absolut kolla närmare på CC:n i framtiden. Vi har försökt tidigare men, tydligen inte tillfredsställande.

Vi får helt enkelt ta till oss och göra ett nytt försök i framtiden. Men som jag sagt hela tiden, jättekul och nyttigt med kritik. Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...