david- Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Ganska basic men fick några förfrågningar på vimeo om jag kunde visa mitt work flow i färgkorrigering så filmade det här igår. Hoppas det kan komma till hjälp hos någon av er här på voodoo också! God Jul! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonkolina Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Du skulle vidare förgyllt tittandet med att avge din röst. Det är hemskt tråkigt att läsa texter i nederkanten. Mer personligt då också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Sedan tillför högre färgdjup i ditt workflow inget till själva materialet då bland annat 550D komprimerar i lägre färgdjup, även om det har sitt syfte :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted December 25, 2011 Author Share Posted December 25, 2011 Jag vet det, grejen är att min engelska är så kass att jag inte är beredd att göra bort mig inför mina klasskompisar haha ;) Tolin, är det säkert? Jag märker ju stor skillnad t.ex. om jag har optical flares och ändrar tillbaka till 8bit :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Tolin, är det säkert? Jag märker ju stor skillnad t.ex. om jag har optical flares och ändrar tillbaka till 8bit :) Jo, det var det jag menade med att det ändå har sitt syfte :D Men färgdjupet påverkar inte ditt source-material, endast ditt arbetsmaterial (effekter, graphics etc). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david- Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Jo, det var det jag menade med att det ändå har sitt syfte :D Men färgdjupet påverkar inte ditt source-material, endast ditt arbetsmaterial (effekter, graphics etc). Jasså! Ja det var så jag menade med, kanske inte var tydlig i videon med det :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts