Gå till innehåll

Canon Legria HF G10 eller Sony HXR-MC50?!


isssaa

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är ute efter en semiproffskamera med diverse manuella funktioner för att filma lite allt möjligt med, och har hittat två stycken som jag väljer mellan.

 

Dessa är: Canon Legria HF G10 och Sony HXR-MC50.

 

Länkar:

Canon Legria HF G10 Professionell Full HD-videokamera!

Sony HXR-MC50

 

 

Tyvärr har jag inte råd med alltför dyr utrustning eftersom jag är student, så jag tar vad jag kan få, så att säga.

Minimumkravet är att kameran ska ha hårddisk och kunna filma i Full-HD, därför hamnade jag i slutänden i valet och kvalet mellan dessa två.

 

Så, om ni har någon erfarenhet av eller vet något om dessa kameror; vilken ska jag välja?

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan ju kolla in den här också: Sony videokamera NEX-VG20 Video > Videokameror > Minneskort > köp den hos Scandinavian Photo AB om du vill ha en spännande videokamera (obs, objektiv kostar extra).

Men du kanske ska sätta en prisgräns innan vi ger flera råd. Och hårddisk har ingen av de kameror du räknar upp, nästan alla kör på minneskort idag, en del har både och (men inte proffskameror, de brukar köra med extern SSD-disk istället). En bra billig videokamera med hårddisk är denna: Sony Handycam HDR-XR550VE - Videokamera - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du någon erfarenhet av Nex-kameran? På vilket sätt är den spännande? :-)

Att ha en kamera med möjligheten att byta objektiv precis som på en DSLR-kamera vore ju häftigt.

 

Det jag är ute efter är en kamera som är snäppet bättre än en konsumentkamera, men ändå inte kostar alltför mycket. De två kamerorna ovan var de billigaste jag kunde hitta i den kategorin, och mitt maxpris måste jag tyvärr sätta där någonstans, runt 12-13 000 (säg plus eller minus någon tusenlapp).

 

Okej, ja minneskort menade jag väl egentligen. Dvs ej DV-band.

Länk till kommentar