MoaGun Postad 6 december 2011 Postad 6 december 2011 Jag skulle vilja jobba som filmare, ev en som klipper filmer/tv program.. Någon som är det här? Hur går man tillväga? Förstår att man går en utbildning, men är det svårt att lyckas inom det sen/få jobb? Berätta gärna hur ni tagit er dit ni är idag :) 0 Citera
Bleckert Postad 6 december 2011 Postad 6 december 2011 Tror du ska söka lite här i forumet, detta diskuteras i ganska många trådar så kolla dem först. 0 Citera
MoaGun Postad 7 december 2011 Författare Postad 7 december 2011 Ja, jag har försökt men hittar inte det jag vill ha svar på... 0 Citera
StenR Postad 7 december 2011 Postad 7 december 2011 Det är faktiskt inte så lätt att hitta en tråd om det, och jag brukar vara bra på att leta. Det finns ju inget underforum om det heller (hur man får jobb), bara om utbildningar och att driva eget. 0 Citera
Bleckert Postad 7 december 2011 Postad 7 december 2011 Den här tråden:http://forum.voodoofilm.org/filmutbildningar/30089-vilken-utbildning-ger-baest-framtidsmoejligheter.html tar upp det mesta om att komma framåt i branschen både genom plugg och jobb. 0 Citera
MoaGun Postad 7 december 2011 Författare Postad 7 december 2011 Tack för länken, men det var ju mest om utbildningar.. Jag är mer ute efter att höra historier, från personer som jobbar inom det här. Från tanken "Jag vill bli blabla" - till "Nu är jag blabla" Också om man är nöjd med sitt val/varför/varför inte, osv! Det skulle jag tycka var jätte intressant att läsa! Skulle vara snällt om någon ville dela med sig :) 0 Citera
MoaGun Postad 8 december 2011 Författare Postad 8 december 2011 Verkligen ingen som kan tänka sig berätta lite? Måste ju finns hur många som hellst som jobbar inom det här.. 0 Citera
Bleckert Postad 8 december 2011 Postad 8 december 2011 Tror att det finns några ja, men det är inte helt lätt att berätta den rakt av heller. Själv pluggade jag, gjorde film, startade ett företag och jobbade som fan på att sälja det vi gör. Tror inte att det finns någon mirakelmedicin mer än att bli grym på sitt hantverk och att bli grym på att sälja det. 0 Citera
MoaGun Postad 10 december 2011 Författare Postad 10 december 2011 Okej, tack för att du delade med dig iaf. 0 Citera
MoaGun Postad 23 december 2011 Författare Postad 23 december 2011 Puttar upp lite, om fler -mot förmodan- skulle vilja berätta ;D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.