Gå till innehåll

Jobbar du inom film/tv? Berätta!


MoaGun

Recommended Posts

Jag skulle vilja jobba som filmare, ev en som klipper filmer/tv program.. Någon som är det här? Hur går man tillväga? Förstår att man går en utbildning, men är det svårt att lyckas inom det sen/få jobb? Berätta gärna hur ni tagit er dit ni är idag :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för länken, men det var ju mest om utbildningar.. Jag är mer ute efter att höra historier, från personer som jobbar inom det här. Från tanken "Jag vill bli blabla" - till "Nu är jag blabla" Också om man är nöjd med sitt val/varför/varför inte, osv! Det skulle jag tycka var jätte intressant att läsa! Skulle vara snällt om någon ville dela med sig :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror att det finns några ja, men det är inte helt lätt att berätta den rakt av heller. Själv pluggade jag, gjorde film, startade ett företag och jobbade som fan på att sälja det vi gör. Tror inte att det finns någon mirakelmedicin mer än att bli grym på sitt hantverk och att bli grym på att sälja det.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...