Gå till innehåll

Ny redigeringsdator för Premire, After Effects och Photoshop


Ray_Ban

Recommended Posts

hejsan!

Jag försöker få jobbet att byta ut min gamla redigeringsdator, för att få en bättr samt få bättr program.

Jag minns inte exakta specat på dagens dator men det är nog en HP med amd processor och ati kort i och premiere elements 7 och photoshop elements 7.

det går i vilket fall lite segt när jag kör hd filmer, MTS tror jag det är.

Jag har lagt in önskemål om att få en mer potent dator, och framför allt få bättre programvara, men det går segt att få något, "jag har ju en dator" heter det!

Tänkte att det kanske blir bättre om jag kan presentera en hyffsad maskin och tänkte föreslå ung samma delar jag har hemma, vilket funkar ok dock har jag inte rdigerat i den, men det är sval och tyst.

 

Hemma datorn är:

Moderkort: asus maximus extreme 4

Prosse: intel i7 2600k (oklockad)

prossekyl: corsair h50

PSU: corsair hx750W

Chassie: Corsair obsidian 800d

minne: 2x4 corsair någonting

GFX: Asus gtx560 ti

os disk: ocz vertex 3

övriga diskar: WD Black och green

 

tänkte mig ung samma saker till jobbet men då med:

PSU corsair 1050w

GFX: Gtx 570 eller 580

Minne 16 gb av någon bra variant

ingen ssd utan en 600 velociraptor som os disk och sedan några interna och några extrena som back up för film

en bra skärm, har funderat på eizo 2433 eller dell u2410, men har fått förslag på en eizo foris 23

Tgb bord logitech G19

Mus logitech g9

contour shuttle

och sedan då programvaror!

 

är det en "overkill" dator eller vad ska jag satsa på för produkter om jag vill ha en så bra dator som möjligt för filmredigering på enklare nivå dock med bra flyt!

Datorn ska även vara tyst!

 

MVH

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...