Gå till innehåll

Hur gör man när scenen går imellan EXT. och "INT" i detta fall?


Raw

Recommended Posts

Hejsan

 

Jag sitter och skriver manus till en kommande kortfilm, De går fint, dock har jag en liten fråga om hur jag ska formulera mig när det kommer till att skriva en scen där karaktären rör sig mellan EXT. och INT. (detta fall en bil). Karaktären springer över en uppfart och sätter sig i bilen, vi får se honom hur han håller på och försöker starta bilen inneifrån och sedan ser vi uteifrån igen hur han kör iväg.

 

Någon som har en idé? Vore mycket uppskattat=)

 

/Mvh Patrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Int/ext. Bil - dag

 

Jag håller med Tolin. Int/Ext Bil -dag är det tydligaste. Det är ju i princip samma scen.

 

Jag har lärt mig det något flummiga att Int/Ext ska användas när det som är "utomhus" måste spelas in utomhus. En vy genom ett fönster kan ju vara en kuliss. Men med dagens möjligheter med bluescreens får man kanske mer gå på känsla när det är lämpligast med "Int/Ext".

Länk till kommentar
Share on other sites

okej, tack så mycket för infon. Så jag skriver scenen som den utspelar sig när han går in och ut mellan bilen då;) Sen när vi spelar in så får vi ju som sagt spela in dom på separata inspelningsdagar, så de blir ju ändå två olika scener att rigga fast ändå är de samma scen;) Men jag förstår! Tack så mycket!

 

/Mvh Patrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...