Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Köpte ett Pinnacle Studio 12 då jag har lite AVCHD filer att redigera.... men får det inte att fungera.

Går bra ta in filen i programmet, ta ner den på tidslinjen... men preview monitorn uppe i högra hörnet är svart,

och det händer inget när man trycker på play :-( Filen vill inte spelas upp helt enkelt.

Dubbelklickar jag på tidslinjen får jag upp de 2 små monitorerna (med stillbilder från början & slut), men händer inget när jag trycker på play där heller...

Nu blev det ett Pinnacle pga priset.... men självklart skulle jag hellre valt ett Adobe (som jag är lite van med från vanlig DV redigering)

-Men det enda jag vill göra att dubba filen med nytt ljud, fixa en meny, och bränna ut på Blueray.

Datorns prestanda borde det inte vara något fel på. (Intel 2 Core Quad Q6600 2,4Ghz)

MYCKET tacksam för svar, Tack på förhand! :-)

Postad

Hur långt är klippet? Det kan ju ta sin tid för det att rendera. Jag använder pinnacle studios 15 och kör med avchd-filer och det funkar. Men det händer ganska ofta att programmet krånglar faktiskt:l

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...