Jump to content

Musikvideo. The Bad Jealousy - Genius

larni_weskel

Recommended Posts

Här kommer ännu en musikvideo jag gjort. Den här gången var det till några kompisars band som ska släppa sin debutskiva snart. Det här är singlen och heter Genius.

Låten finns just nu endast på iTunes. Kommer snart på Spotify.

För mer info om bandet kolla The Bad Jealousy

För mer info om musikvideoproduktion kolla Faster More Intense

Här kommer ännu en musikvideo jag gjort. Den här gången var det till några kompisars band som ska släppa sin debutskiva snart. Det här är singlen och heter Genius.

Låten finns just nu endast på iTunes. Kommer snart på Spotify.

För mer info om bandet kolla The Bad Jealousy

För mer info om musikvideoproduktion kolla Faster More Intense

Länken ska nog vara Faster More Intense

• 2 months later...

Hej!

Riktigt nice känsla vad gäller ljussättning och i kameravinklar. Grymt att du valt en rätt kaxig färgton (även om jag personligen inte gått så mycket åt grönt, smaksak), det passar.

Dock tänkte jag lite på synk mellan ljud och bild vad gäller trummisen. Särskilt i början kändes han klippt någon millisekund efter (kan ju vara eftersträvsamt om man gjort det medvetet). Jag hade nog klippt honom aningen tidigare än slagen, då det känns köttigare!

Sen var det väldigt coolt med texten som förstärker texten (haha, låter lite dumt, men ni fattar) fast jag personligen tyckte det blev aningen mycket när det kom flera rader samtidigt och det kändes inte riktigt perfa från alla bildvinklar (med det inte sagt att jag skulle gjort det bättre själv)

Tack för en fet video iaf! :D

Riktigt snyggt filmad med kamerarörelser, ljus och allt. Uppenbart att killen vet vad han pysslar med. Gillar inte riktigt greppet med texterna som blinkar fram. Kanske hade de kunnat bli bättre på något annat sätt, eller om de var lite mer sparsmakade.