daarco Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Hallå Det här kommer låta helt galet, men sen någon vecka har jag letat efter en musik video som jag såg som barn. Till utan framgång. Allt jag har är diffusa minnesbilder. Får se om någon kan hjälpa mig. Eftersom jag hade en video på den tiden (ca 1985) och lyckades spela in från tv så finns chans att jag såg det flera gånger, vilket gör att jag faktiskt kan ha sett den...och inte bara drömmer. Det jag kommer ihåg är följande: hårdrock, sci-fi tema, slavar i underjorden, ett monster som blir sönderskjutet av en laserkanon när en slav gör uppror! Låter det sjukt? Det är sjukt! Nån som kan ha en aning om vad det är? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daarco Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 Antar att den inte finns! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salieri Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 måste vara galet svårt att hitta... Det var inte från ett band du brukade lyssna på då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFilm Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Leta här. du kommer garanterat hitta den. om den nu finns. Minnen kan vara kluriga ibland ;-) 80's Music Videos 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daarco Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Oj, bra sida att leta på. Jag som letat efter en sån sida flera gånger men inte hittat någon! Nu ska jag gå igenom tusen videos. Minnen från programmet börja spöka som bara den i huvudet, jag minns flera musikvideos: Tina Turner-Whats love got to do with it, Herbie Hancock's "Rockit", sen en dansscen med en ung Karl Dyall till låten Chaka Khan - I Feel For You! Fyfan vad sjukt! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted November 1, 2011 Share Posted November 1, 2011 Mysig sida! Lite trist att dom inte har mer än en låt från varje artist, men att dom har allt ifrån Art Of Noise, Yello & Yazoo till Front 242, DAF & Skinny Puppy får man verkligen respektera! :-D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daarco Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 Jo, det blev en riktig 80-tals nostalgitripp att lyssna på allt : ) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts