JohnOchLarsson Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Hej, jag har en 600D som jag både använder för foto och för film. Min fråga är vad man ska ha för objektiv om man vill spela in film med det? Jag har nu det medföljande objektivet 18-55mm ef-s, det är mycket svårt att filma med då det när man vill ända fokus bara hackar... Tack för svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Hur menar du med hackar vid skärpeförflyttning? Har samma objektiv och har inte varit med om det. Titta på gamla manuella objektiv med bra bländarvärden. Canons 50mm 1.8 är riktigt bra för de 1000pix man lägger ut på det. Om du vill ha ett objektiv med zoom och ett fast bländartal så hör jag mycket gott om Tamrons 17-50 2.8 som går för ca 3000kr.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 har du glömt ändra till manuellt focus på objektivet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnOchLarsson Posted December 5, 2011 Author Share Posted December 5, 2011 Nej så dum är jag inte, haha XD 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted December 5, 2011 Share Posted December 5, 2011 Du får nog förklara lite bättre: om du fokuserar manuellt, vad är det som hackar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts