plf66 Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Någon som vet var man enkelt kan köpa 19 mm (3/4 tum) aluminiumrör? Jag ska byta "ben" på ett stativhuvud för att göra en egen konstruktion som ska anpassas till en speciell filmning. 19 mm kolfiberrör skulle ju gå bra också, men inte nödvändigt. Slutlängder jag behöver är 300-400 mm, så 1-metersrör som jag kan kapa ned vore lagom. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istudios Filmproduktion Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Finns o köpa som metervara hos Järnia ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 16, 2011 Author Share Posted October 16, 2011 För 30 år sedan kunde man köpa mässingplåt, aluminiumplåt, skruvar och muttrar på Järnia här i stan. Sen blev det kaffebryggare, och stavmixrar. Sen nedläggning häromåret. Nu är det några mil (rätt många....) till närmaste Järnia, och jag hittar inget vettigt om postorder på deras hemsida. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts