Stupider...lika a fox Posted January 26, 2005 Posted January 26, 2005 Hej, jag testade mikrofonen (i datorn) för ett tag sen och det funkade inte. Nu har jag köpt en ny men får inte heller nu nån kontakt... Vad ska jag göra för att kunna in spela ljud? Jag har bara testat i ljudinspelaren, jag är i övrigt inget tekniskt geni.. Tacksam för hjälp. 0 Quote
arvid Posted January 26, 2005 Posted January 26, 2005 Har du kollat om du ens har igång rätt ingång för ljudet? Titta under "Tillbehör / Underhållning / Volymkontrollen / Alternativ / Inspelning" att du verkligen har igång mikrofonanslutningen. Oftast brukar ljudproblemen vara just där. 0 Quote
Stupider...lika a fox Posted January 26, 2005 Author Posted January 26, 2005 Nja har testat allt där...har fortfarande problem, fattar inte vad som är fel. testade på en annan dator och då funka allt perfekt. Kan det vara någon datorsladd eller något? Det verkar inte vara nåt med dator-inställningarna men jag kan ha fel. Forsätt gärna tipsa om ni kan, det skulle vara till stor hjälp. 0 Quote
Luzer Posted January 26, 2005 Posted January 26, 2005 Dubbelkolla så du inte kopplat miken till line in. Utan till Mik-in. Och dubbelkolla att du kryssat för mik som inspelning och dra upp volymen på max. Finns inte så mycket mer att misslyckas med om man bara vill koppla in en mik rätt in i ljudkortet. Eller jo, om miken kräver batterimatning, är en elektret mik eller konding så se till så du har fräsht batteri i. 0 Quote
Christian van Caine Posted January 27, 2005 Posted January 27, 2005 Om du får ljud i övrigt & micken funkade fint så lär det inte vara kabelfel. Säger som dom andra, kolla så att micken sitter i Mic In & att datorns mixer är inställd till mikrofon. 0 Quote
Recommended Posts