Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej, jag testade mikrofonen (i datorn) för ett tag sen och det funkade inte. Nu har jag köpt en ny men får inte heller nu nån kontakt...

Vad ska jag göra för att kunna in spela ljud? Jag har bara testat i ljudinspelaren, jag är i övrigt inget tekniskt geni..

Tacksam för hjälp.

Posted

Har du kollat om du ens har igång rätt ingång för ljudet? Titta under "Tillbehör / Underhållning / Volymkontrollen / Alternativ / Inspelning" att du verkligen har igång mikrofonanslutningen. Oftast brukar ljudproblemen vara just där.

Posted

Nja har testat allt där...har fortfarande problem, fattar inte vad som är fel. testade på en annan dator och då funka allt perfekt. Kan det vara någon datorsladd eller något? Det verkar inte vara nåt med dator-inställningarna men jag kan ha fel. Forsätt gärna tipsa om ni kan, det skulle vara till stor hjälp.

Posted

Dubbelkolla så du inte kopplat miken till line in. Utan till Mik-in. Och dubbelkolla att du kryssat för mik som inspelning och dra upp volymen på max. Finns inte så mycket mer att misslyckas med om man bara vill koppla in en mik rätt in i ljudkortet. Eller jo, om miken kräver batterimatning, är en elektret mik eller konding så se till så du har fräsht batteri i.