Jump to content

Musikvideo "We Live, We Die, We Live" Funeral music

remote

Recommended Posts

Bilder och video från Skogskyrkogården. Betr. tekniken används kompaktkameror Nikon P5000 och Lumix LX5. Det går tydligt att avgöra den 5 år tekniska utveckling mellan dessa två kameror. Framför allt kvalitén i videoklippen.

Sony Movie video red. program och musik komponerad i Cubase.

Klippningen är enigmatiskt på ett sätt som kanske inte tillfredställer åtminstone mig. Videodelarna av filmen skulle inte må dåligt av lite grading för att få bort den värsta videokänslan, försöka få det mer filmaktigt. Den ljusrosa graden vid 1.35ish kändes dock kanske inte riktigt snygg. utzoomningen på slutet var väl kanske inte det allra bästa. Hade fått vila mer före och sen tränat in för att få zoomen att bli jämnare.

Tack för goda råd! Hur gör man "grading". Som amatör/hobby har jag mycket att lära. Är grading som finns i Sony Movie red. program?

Håller med dig att zooming på slutet kan göras betydligt bättre. Jag hade lite för bråttom att få videon färdig... Man lär sig alltid något nytt vid varje ny produktion.

Tack för goda råd! Hur gör man "grading". Som amatör/hobby har jag mycket att lära. Är grading som finns i Sony Movie red. program?

Håller med dig att zooming på slutet kan göras betydligt bättre. Jag hade lite för bråttom att få videon färdig... Man lär sig alltid något nytt vid varje ny produktion.

Rebel Video - canon 500D/550D/600D(T1i/T2i/T3i) Video blog: Colour grading in Sony Vegas HD

Kanske är ett bra tips?