Gå till innehåll

Delta i enkät om TV-Sverige!


JMP

Recommended Posts

Nu är DIN chans att tala om för TV makarna vad DU tycker!

 

Nu har DU chansen att säga vad DU tycker om Sveriges TV. Och den här gången kommer producenterna och kanalerna att lyssna!

Vi är tre projektledarstudenter som just nu genomför en större marknadsundersökning vad gäller svenska folkets TV vanor. Enkäten är helt anonym och uppdraget görs på eget initiativ. Länken till enkäten finns nedan och enkäten tar bara några minuter. Undersökningen kan eventuellt bli publicerad i media. TV har redan visat intresse för den. Berätta vad DU tycker. Nu har du din chans. Sprid länken till så många som möjligt så så många som möjligt får komma till tals. Den 28 januari samlar vi in era svar och sammanställer dem och jämför dem med vad produktionsbolag och kanaler sagt om dagens och framtidens TV. Kommer de möta era önskemål? Förhoppningsvis kommer ni få ta del av resultaten via media - det beror på deras intresse men ju mer ni gör er röst hörd desto mer kommer media lyssna. Stort tack på förhand. Vi och TV Sverige behöver era åsikter! Glöm inte att sprida den här länken och meddelandet till alla ni känner för att få flera av era röster!

 

Niklas, Johan och Per. Projektledarstudenter på Masters of Media i Stockholm - Ett företag i Academedia koncernen.

 

Tyck till: http://tiq.com/n/

Länk till kommentar
Share on other sites

Jahaja, jag började fylla i enkäten och inser att jag ser nästan aldrig på teve. Konstigt, jag tycker jag tittar mycket på teve men jag kunde inte fylla i ett enda program på favoritlistan. Jag kunde inte namnge ett enda program som jag brukar titta på och jag kände inte igen ett enda program ur listan med saker jag skulle vilja se på teve. Det här är ju pinsamt ju.

I kryssmarkeringen för såpa och realitytv kände jag inte igen ett enda program heller. (Ehum, vad är realityTV föresten?)

 

 

Nu hamnar jag väl i listan med riktiga idioter. Jo föresten, Äntligen hemma brukade jag se för den där krulliga tjejen som målar allting rutigt är ju kul.

Länk till kommentar
Share on other sites

kanske kul att se vad nån annan svarade. jag svarade såhär:

 

Kön

Man

Ålder

15-24

Bor

Svealand

Ort

Ort med 25 000 - 50 000 invånare

Utbildning

Gymnasium

Inkomst i månaden före skatt

- 10000

Vilka kanaler har du hemma?

SVT1

SVT2

TV3

TV4

Kanal 5

Z-TV

Vilka är dina favoritprogram på TV?

Simpsons (TV4, TV3, Z-TV)

Alias (TV4)

That '70s show (TV4)

South Park (visas inte för tillfället)

Futurama (visas inte för tillfället)

Vilka är de program du brukar se på TV?

Alias är det enda jag verkligen brukar följa, andra program ser jag när jag råkar sitta vid tv:n.

Vad skulle du vilja se på TV?

Komediserier (t.ex. c/o Segemyhr)

Underhållning (t.ex.: Så ska det låta, Fångarna på fortet, Småstjärnorna)

Långfilm utländska

Med tanke på dina svar ovan – skulle du föredra att programmen var..

Utländskt producerade program?

Vad vill du INTE se på TV?

Såpa (t.ex. Skilda världar, Vita lögner)

Dokusåpa (t.ex.: Riket, Robinson, Big Brother, Temptation Island – vi syftar på en handling som är mer ”såpa” betonad t.ex. med utröstningar, pakter etc)

Reality TV (t.ex.: Par på prov, Supernanny, The ultimate lovetest – vi syftar på ett mer dokumentärt berättande men med dramatik)

Religiösa program

Hur många timmar tittar du på TV per dag?

Under veckan:

Mindre än 1

Under helgen:

3-4

Vilka kanaler tittar du mest på?

TV4

Vilket betyg skulle du ge svensk TVs program utbud överlag (betyg 1 till 5 där 1 är lägst och 5 är högst)?

4 - TV4

4 - TV3

3 - SVT1

3 - SVT2

3 - ZTV

2 - KANAL 5

Om du vill, beskriv med egna ord kort vad du anser om TV idag och vad du önskar för förändring. (max 250 tecken)

Reklamen är jobbig, men jag antar att den måste vara där. Att avbryta för reklam mitt i filmer är dock skandalöst och det var rättvist att Vilgot Sjöman och Claes Eriksson fick skadestånd för avbrotten i deras filmer. Reklamen förstör stämningen och sågar isär mästerverk. Att volymen dessutom ska dras upp 200% är förjävligt eftersom en del människor som inte har fjärrkontroll också gillar att bädda ner sig i soffan och vill slippa att gå upp för att sänka och sedan höja när filmen börjar igen..

Jag tycker framförallt att SVT borde utnyttja sin möjlighet att få använda vilken musik de vill (eftersom de har avtal med stim) och inte använda samma musik till alla repotage och kanske spela mer musik i pauser eller kanske starta ett nytt program liknande mtv. Kanske en timme per dag? ((mer än 250 tecken, jag vet, men jag tänkte ändå skriva ALLA mina tankar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...