Gå till innehåll

Musikvideo - tipps på förbättringar gällande klippning.


Peus

Recommended Posts

Behöver svar innan söndag kl 13:00, d.v.s. i morgon!

 

Halloj alla, jag skulle behöva lite respons som inte enbart kommer från mig själv.

Under sommaren har jag hållit kurser på ungdomsgårdar för ungdomar i mellan och högstadiet som därefter gjort en musikvideo efter eget manus m.m.

 

Nu har de/vi klippt klart första versionen och skall klippa klart den i morgon så de/vi behöver respons på vad som funkar etc.

 

 

Något om förutsättningarna.

 

En massa hoppande klipp.

Tanken var att där skulle vara klipp av de som sjunger och spelar instrument men p.g.a. ungdomar som är för coola för att vara med på bild samt för att jag inte var där med piskan m.m. så stod vi där under inspelningsdagen utan några musiker, varefter några ur filmteamet samt skådespelarna helt sonika ställde sig och rörde sig lite på scenen. Således, inte de bästa klippen men de är en nödlösning.

 

Filmen är inspelad så det som finns i materialväg finns och det går inte att trolla fram nytt, är man torsk på klipp så är det en bra läxa d.v.s. det finns inte mycket mer att tillgå än det ni ser.

 

Färgkorr ej ännu fixat.

 

By the way så är detta deras absolut första video någonsin, inspelad bara efter två kurser a 4 timmar vardera.

Beträffande musiken så gjordes den av en annan ungdomsgård och musikerna antar jag går i musikskolan eller dylikt.

 

Thats it, kom med kreativ kritik vet jag, lite tipps på vad som funkar, saker man kan göra bättre klippningsmässigt etc. Jag är själv rätt blind efter att ha varit med som pedagog m.m. genom hela processen.

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

ser inte ut som du har lagt ner så mycket jobb på filmningen. Till ex. muzzle effekten på pistolen var inte speciellt imponerande, sen tyckte jag att bilden va konstigt färg korrigerad. Men för denna sortens film spelar ju inte dessa faktorer så stor roll antar jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack, men om du läst vad jag skrivit lite mer noggrant så skulle du eventuellt förstått att jag inte fick ut så mycket från ditt svar.

 

Dock undrar jag hur du tycker man borde gjort med "muzzle effekten" för att få den mer imponerande?

 

Vad gäller resterande.

1. För sent svar (söndag var i förrgår).

2. Tid för filmning, tja det gick rätt snabbt men handlar nog även om att det är första gången de filmar något dylikt.

3. De, d.v.s. inte jag. Jag har inte filmat någonting, däremot mina elever.

4. Färgkorren var alltså inte gjord ännu, eller nu är den gjord men då var den det ej d.v.s. inte på det exempel du ser.

 

5. Förstår inte vad du menar med "denna sortens film"?

 

Hur som helst, tack för att du tog dig tid.

Mvh /Pontus

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...