Gå till innehåll

Hur länge kommer USA att vara störst?


Raw

Recommended Posts

Inom filmbranchen?

 

Förrutom "s**tfilmernas hemland Bollywood så producerar USA flest filmer och den STÖRTA delen av alla filmer som får världspremiär på bio kommer från USA. (Säkert brist i "faktan")

 

Filmvärldens glamour står Hollywood för enligt mig och jag ser på USA som filmens hemland (oavsett om första filmen ej kom där ifrån så kom dom in och regerade hela marknaden och gör än idag!) Men hur länge tror ni USA kommer vara filmens "hemland" om man nu får säga så? För ni måste erkänna, vill man jobba med film som svensk så sticker man inte ner till bollywood (om man inte har något fel på smaken) utan man drar till USA och det tror jag de flesta håller mer om!=)

 

Som sagt, ingen kan veta men jag vill bara höra era spekulationer=)

 

/Mvh Raw

Länk till kommentar
Share on other sites

Störst i betydelsen med störst spridning i världen tror jag USA kommer vara mycket länge. Dels för att filmerna är engelskspråkiga men även med tradition av att vara ett riktigt underhållningsland. De är ju helt klart grymma på nästan all showbusiness.

 

Sedan har ju landet länge varit en stormakt och ett land som alltid är på tapeten. Trender startas och kulturen tas efter av människor i andra länder. Men så kommer det ju givetvis inte alltid se ut, andra länder kommer ikapp, går om och ekonomin går allt sämre. Någon gång kommer något annat land ta över denna position helt och USA:s kultur kommer inte vara lika hipp. Kanske kommer det bli i samband med det som även USA:s storhetstid inom filmfältet är förbi.

Länk till kommentar
Share on other sites

Störst i betydelsen med störst spridning i världen tror jag USA kommer vara mycket länge. Dels för att filmerna är engelskspråkiga men även med tradition av att vara ett riktigt underhållningsland. De är ju helt klart grymma på nästan all showbusiness.

 

Sedan har ju landet länge varit en stormakt och ett land som alltid är på tapeten. Trender startas och kulturen tas efter av människor i andra länder. Men så kommer det ju givetvis inte alltid se ut, andra länder kommer ikapp, går om och ekonomin går allt sämre. Någon gång kommer något annat land ta över denna position helt och USA:s kultur kommer inte vara lika hipp. Kanske kommer det bli i samband med det som även USA:s storhetstid inom filmfältet är förbi.

 

jag mår dåligt av att höra dethär!=( Hoppas de inte kmr hända inom min livstid=/

Länk till kommentar
Share on other sites

Palla USA. Vi gör det i Canada, sen kan det sändas i USA..

Men som det största engelsktalande landet kommer USA troligtvis fortsätta vara centrum för spridning av Film och TV en bra tid framöver :) Produktion kan däremot ske precis varsomhelst i och med den moderna tekniken!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror inte det kommer hända under din livstid.

 

Vi får hoppas det! Isåfall blir jag överlycklig! Men läskiga är att folk börjar prata om ett tredje världskrig. Ekonomin faller, länder går i konkurs å hit å dit ..vad är det för värld vi lever i ...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...