Danielinord Postad 27 juli 2011 Postad 27 juli 2011 Hej! Jag har en snabb fråga angående kameran, när jag har den på filmläge och zoomar in fullt med mitt objektiv(18-55mm) så hörs ett litet klick och så blir det en aning ljusare, och sen när jag zoomar tillbaka blir det lite mörkare. nån som vet vad det beror på? eller eventuellt vilka inställningar man kan ändra det på? Tacksam för svar. 0 Citera
StenR Postad 27 juli 2011 Postad 27 juli 2011 Det är bländaren som automatiskt ändras. Ställ den i M eller Av så slipper du det. Fast bäst är ju om du inte zoomar när du filmar såklart ;) 0 Citera
Kimster Postad 27 juli 2011 Postad 27 juli 2011 Är det inte så att bländaren på hans optik inte är fast? Kit-optiken brukar vara av den billigare typen och ha variabel bländare. 0 Citera
GutteG Postad 28 juli 2011 Postad 28 juli 2011 ställ in bländaren på det största av värdena som objektivet har skrivit på sig (5,6 i ditt fall om jag inte minns fel). Det kommer annars att ändras även i AV och M-läget. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.