OneManMovieMachine Posted July 23, 2011 Share Posted July 23, 2011 Det här är en animerad kortfilm som jag har jobbat på under min andra termin på Sydney Film School. Den vann priset för bästa thesis film under festivalen på slutet av terminen. Broken Wings handlar om en pojke och en flicka som bor i en värld bland molnen där alla har vingar. En dag faller de till marken och bryter vingarna och tillsammans försöker de ta sig tillbaks där de hör hemma innan det är försent. Den är ungefär 10 minuter lång. En illustratör gjorde teckningar åt mig och jag har animerat och satt ihop allt med hjälp av After Effects och Photoshop. Det är mitt första stora animerade projekt. Från grundidé till färdig film så har jag jobbat på den i nästan 6 månader. Jag hoppas ni tycker om den =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OneManMovieMachine Posted July 23, 2011 Author Share Posted July 23, 2011 Jag lade upp den på Vimeo också om det finns någon som föredrar det =) Har aldrig använt Vimeo förut faktiskt men det ser inte så dumt ut =) Broken Wings - Short Film (2011) on Vimeo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts