Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undrar hur man om någon vet gör en retro/vintage effekt på film klippen på bästa sätt ?

Någon som testat ? Jag testa att göra i AE på samma sätt som jag gör det på stillbilder i photoshop men blev inget vidare resultat :P

Tips?

Postad

Aa jag filmar med en 600D :P Men hade fan ingen anning att det var så stor skillnad på stillbilder och videos (du förstår vad jag menar).

Så vilket sätt skulle vara det bästa då om man vill uppnå en skön vintage/retro effekt ? :P

Postad
Aa jag filmar med en 600D :P Men hade fan ingen anning att det var så stor skillnad på stillbilder och videos (du förstår vad jag menar).

Så vilket sätt skulle vara det bästa då om man vill uppnå en skön vintage/retro effekt ? :P

Som han säger, konvertera till ett 10-bitarsformat. Sen skulle jag pilla i färgkorrigering med sänkt mättnad, trycka till svärtan och sen ha en orangeröd ton i skuggor (shadows eller lows kan det heta).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...