storyteller Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Jag undrar hur man om någon vet gör en retro/vintage effekt på film klippen på bästa sätt ? Någon som testat ? Jag testa att göra i AE på samma sätt som jag gör det på stillbilder i photoshop men blev inget vidare resultat :P Tips? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Enklare än Magic Bullet Looks är nog svårt att hitta. Det är ju inte gratis dock. /Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Beskriv mer vad det är för vintage look du vill åstadkomma och vilka medel du försökt så kan nog folk hjälpa dig bättre.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storyteller Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 http://www.brashycouture.com/ Något i den stilen, bilderna som kommer högst upp där :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Oller Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storyteller Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 Aa jag filmar med en 600D :P Men hade fan ingen anning att det var så stor skillnad på stillbilder och videos (du förstår vad jag menar). Så vilket sätt skulle vara det bästa då om man vill uppnå en skön vintage/retro effekt ? :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Aa jag filmar med en 600D :P Men hade fan ingen anning att det var så stor skillnad på stillbilder och videos (du förstår vad jag menar). Så vilket sätt skulle vara det bästa då om man vill uppnå en skön vintage/retro effekt ? :P Som han säger, konvertera till ett 10-bitarsformat. Sen skulle jag pilla i färgkorrigering med sänkt mättnad, trycka till svärtan och sen ha en orangeröd ton i skuggor (shadows eller lows kan det heta). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts