Gå till innehåll

Maligna trailer


Santafantasma

Recommended Posts

När du ser hela filmen kommer du se att det inte är en rip off, men däremot lik!=) jag tycker också att DFK6498 och Strike Zone är bland de bästa kortfilmer jag sett, och det var efter att jag såg dom som jag fick inspirationen till att försöka göra en liknande film!=)

 

Så kortfattat, det är inte en rip off, men samma typ av film!

Länk till kommentar
Share on other sites

sen så måste jag få fråga: Hur kommer det sig att du tycker det är en rip off? vad är likt med DFK 6498: Cancern kommer tillbaka, han drömmer om att få må bra...

 

sen så är det inget mer. Jag gör inte en film baserad på Cameron Duncan. Jag gör en film baserad på verkliga livet! Även om Cameron Duncans filmer är en inspirationskälla. Det är skillnad på inspiration och rip off.

 

Vet du nånting om cancer, måste jag få fråga? jag känner folk som är sjuk i cancer, jag har läst mycket om cancer...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Santafantasma]sen så måste jag få fråga: Hur kommer det sig att du tycker det är en rip off? vad är likt med DFK 6498: Cancern kommer tillbaka, han drömmer om att få må bra...

 

sen så är det inget mer. Jag gör inte en film baserad på Cameron Duncan. Jag gör en film baserad på verkliga livet! Även om Cameron Duncans filmer är en inspirationskälla. Det är skillnad på inspiration och rip off.

 

Vet du nånting om cancer, måste jag få fråga? jag känner folk som är sjuk i cancer, jag har läst mycket om cancer...[/citat]

 

Hmmm.....jag sa inte att det VAR en rip off, jag sa

[citat=_nemo_] filmen VERKAR (har ju bara sett en trailer) vara en dålig rip off.[/citat]

 

hursomhelst, självklart kan du få inspiration från en film, i det här fallet DFK 6498, och göra en likadan, men det blir inte så kul o kolla på sen. Alltså trailern säger inte så mycket, bara att han har haft cancer och att den kommit tillbaka, och att han är jättesjuk nu och kommer troligen dö. Duncans film är inte nödvändigtvis en film om en cancer sjuk människa, det är en film om frihet. När jag såg trailern så tänkte jag genast på dfk6498, och sen sa du ju själv att det var efter du sett den som du ville göra en liknande.

Du säger att det är skillnad på inspiration och rip off, ja, det är det.......

Det var inte meningen att göra dig upprörd eller något, jag förstår inte varför du tog det så hårt, för det är ju som sagt bara en trailer, så jag vet ju inte ännu om det ÄR en rip off, sa bara att det verkade så på trailern....

 

Och på frågan om vad jag vet om cancer.....undrar jag vad det har med det här att göra....men om du vill veta rent allmänt så vet jag mycket, efter att min mormor, morfar och moster dog i sjukdomen så tog jag reda på så mycket jag kunde om den......

Länk till kommentar
Share on other sites

Ser lovande ut, men jag undrar om du inte har/kunnat klämma in hela filmen i trailern, för den känns som en hygglig kortis.

Och det utan att veta hur lång den egentligen är, så jag kan vara helt ute på det hala. Men det var bara en reflektion.

 

Det enda kritiska jag har att säga är riktat till alla Sprocketmedlemmar;

Kör för guds skull DEINTERLACE på ert material innan ni lägger upp gigantiska mpeg-filer som sen ser ut som en vansinnig orgie av randiga block i fullskärmsläge.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

[citat=Dr.waga]Intressant sätt att göra kortfilm på. Jag är lite småförälskad i svart-vita stillbilder så jag tyckte verkligen om den. Det vore kul att se den här "DFK6498" som du fått inspiration från, går den att ladda ner?[/citat]

 

DFK6498.....den finns på den förlängda versionen av Return of the King....På extra material skivan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...