storyteller Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 Bästa formatet att rendera i om man vill ha 1080 som exempel på youtube? Man vill ju inte att videofilen ska väga för mycket, läste någonstans att H.264 ska vara bra, någon som har en kommentar om det här ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan_holst Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 Ett snabbt svar är att H.264 är utmärkt. Sedan beror kvaliteten på hur komprimeringen går till. Jag använder MediaCoder för mediakonvertering/komprimering och inställningen med trippelpass. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 om du renderar från premiere så finns det en förvald exportinställning under h264 som heter youtube hd. den brukar jag använda, bara att ändra till 1080p ist för 720. antar att den är hyffsad. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 I CS5 är den fullt okej, bland de bättre. I CS4 är den inte bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storyteller Posted June 28, 2011 Author Share Posted June 28, 2011 Okej tack för svaren, men jag brukar bara rendera från premiere i Media Encoder tror jag det heter, är det något liknande program ? Sedan vad menar du trippelpass ? :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts