Stockholm Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Tjena folket. Jag har tänkt mig o köpa en reflexskärm, runt 1 meter stor. Ja spanade in en på Scandinavian Photo (http://www.scandinavianphoto.se/product/listitems.aspx?m_sSearchString=reflex&lnks=) Men dom är så svinigt dyra om man gämnför på http://www.bhphotovideo.com där man kan få en rejäl för 200:-, däremot så har ja inte tillgång att beställla från nätet (från sveriga har ja iof), speciellt inte när dom vill att man ska scanna in kreditkortet... Är det nån som vet var man kan köpa till bra pris? Annars att bygga själv, fast göra riktigt portabel, min väska e iof 1,5 meter stor. men inte sidleds. Dessutom ska ja inkasera mig ett stabilare stativ till min Xl1s (som ja även har tänkt o hocka upp jibkranen på senare när den e klar) ere nån som har nå tips på vad ja ska köpa för nått (runt 2000, gärna under om d skulle gå) tack så mkt! Andreas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stockholm Posted January 19, 2005 Author Share Posted January 19, 2005 Ja bestälde mig en reflexskärm fårn ett ställe som hter photax.. så det är ur världen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted January 23, 2005 Share Posted January 23, 2005 Annars ska det gå bra med en räddningsfilt från apoteket för typ 49kr eller såna man sätter i framrutan på bilen från nån bensinmack... ifall du behöver fler eller nåt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karinska Posted January 23, 2005 Share Posted January 23, 2005 Fixa en stor frigolitbit! Det kan ju inte vara så dyrt! Annars kan du ju snickra ihop en ram och spänna ett lakan över! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stockholm Posted January 24, 2005 Author Share Posted January 24, 2005 Nackdelen med frilogit är att det är lite för klumpigt för att bära med sig.. Det man sätter på framrutan hade ja inte tänkt på, ska spana in det ... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 är lite nybörjare innom det här området.. men vad för funktion har den här "vita tavlan" som ses på inspelningar? ska den vara gjord av glansigt material elelr går det bra med vitt tyg? och blir det stor skillnad på luset om man använder sånt här? finns det mer info någonstans om hur de ska placeras för att ljuset ska bli bra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Frigolit är vanligast i stora produktioner, de är ofta bättre än de ihopfällbara reflexskärmarna. Så fort det blåser ute är hela scenen förstörd då den ihopfällbara fladdrar. Frigolit är billigt och bra, nackdelen är att den kan vara något stor att bära med sig, men och andra sidan är det ingen idé att ta med sig en hopfällbar istället om det blåser. Jag skulle satsa på frigolit även om den tar stor plats. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts