LastonFilm Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Jag har för mig att jag någon gång för ett bra tag sedan läste, i någon tråd, om någon hemsida där man kunde publicera sina manus för amerikanska (eventuellt var det för hela världen) indiefilmare. Men jag kan ju för allt i världen inte hitta den tråden. Jag lyckades hitta någon tråd där någon skrev om InkTip som är riktad mot "Entertainment professionals". Vad jag undrar är om någon känner till liknande sidor (seriösa) riktade mot indiefilmare i engelsktalande länder, eller till och med indiefilmare över hela världen? (de kan ju översätta manuset till sitt modersmål om det passar dem bättre). (Min självklara tanke är att det är betydligt lättare att få engelska kortfilmmanus filmade av indiefilmare, än produktionsbolag) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr A Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Circalit.com finns det ett som heter. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 inktip är till mestadels riktat mot indiefilmare och är seriösa. dock kan det vara lite knepigt att bli medlem. du måste visa på att du är "etablerad" i branchen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts