Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Arbetar i en animeringsmjukvara som heter TV paint. Exporterar ut ett projekt på X frames som PSD-filer. FÅr då X separata PSD-filer i en mapp där första heter 0001.psd, andra 0002.psd och så vidare fram till X.psd.

Jag öppnar upp första filen i AE och får då in hela längan. Tidslinjen visar 25frames per sekund.

Jag lägger på de effekter jag vill och exporterar sedan som QT/ANimation/25fps men nu är filen kortare än X frames??

Drar jag ut en QT/Animation/25fps direkt från TV paint så är den alltså Längre än filen från AE.

Något som vet vad problemet kan vara? Kanske är något enkelt i AE jag missat eller så kanske? För, för mig verkar det som AE plockar bort frames?!

Postad

Troligast är att AE kör filmen i 30 bilder / sek istället. Högerklicka på filen i projektfönstret och välj Interpret Footage. Ändra till 25fps istället för 30fps (som det troligen står på)

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...