Gå till innehåll

Jagar ett par filmer


Smörgåsmannen

Recommended Posts

Efter att ha vridit och vändigt på vilket forum som vore lämpligt för denna fråga, men kommit fram till att det förmodligen inte finns något, av de jag hänger på, som är bättre än just voodoofilm.

 

Hursomhelst så fiskar jag efter två filmer, som jag kan ha sett för ungefär 7-10 år sedan, eftersom jag var ganska ung då, samt att det helt enkelt var väldigt länge sedan så minns jag ingenting på detaljnivå. Känner du att du är en filmkännare så kanske du kan hjälpa till! :)

 

Så med det sagt så går vi på gröten:

 

Film 1:

En man blir av någon anledning väldigt arg (tror jag) och drar igenom på en slags bärsärkagång genom en stad. Filmen är Amerikansk och ett potentiellt ställe det skulle kunna utspela sig på är i San Francisco. Någon gång i mitten av filmen så får han tag i ett raketgevär och skjuter sönder en bro(?) en liten unge bredvid observerar honom och säger typ; "cool", eller något sådant. Robin Williams är potentiell huvudskådespelare i denna, men jag är HÖGST osäker och kan lika gärna röra ihop det med något annat. Detta är en Action/drama(?) film.

 

Film 2:

Den här filmen, är om möjligt, ännu mer abstrakt. Den handlar om en familj som blir inlåst i ett slags skyddsrum. Så mycket som jag minns, så går det en hiss ner i det.

Det är ingen skräckfilm utan snarare någon form av action eller drama.

 

Den första filmen har jag mycket goda minnen av och vill se igen, den sistnämnda är en sådan film jag blivit besatt av att få veta vad den heter och hur den egentligen var.

Något att utgå ifrån är att båda är från mitten av 80-talet till slutet av 90-talet. Vill inte minnas att det var brusigt eller så, dock tyckte jag inte det om snövit på VHS heller, när jag var liten.

 

I vilket fall så måste jag tackar er något otroligt på förhand, även om det inte vore någon skam att inte komma på vad filmerna heter, med tanke på den knapphändiga beskrivningen, av i synnerhet den sista filmen.

 

Mvh Henrik

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Kan den andra filmen handla om en ensamstående mamma och hennes dotter som låser in sig själva i ett säkerhetsrum när de får inbrott? Filmen hette väl 'Panic Room'?

 

Jag vet vilken du menar, det är en typisk tv-film som har hamnat i klorna på skräpkanalerna. Men det rör sig om en film som inte går på TV så ofta, och det är väl lite därför som jag inte sett den nån gång på så lång tid och minnet av den har blivit vagt. Kort och gott handlar det dock om en hel familj, vill minnas att det är två barn med sin mor och far, men det kan lika gärna röra sig om tre ynglingar. Så, där kom lite mer info :).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...