Micke Svensson Postad 9 maj 2011 Postad 9 maj 2011 Har precis lagt över 1h med matrial på datan med sonys egna överförings program! Hur gör jag för att lättast klippa ner det till små mindre klipp utan att dra ner kvalitén? lättast är att använda videopad video editor(org på min data vaio) men blir det lika bra kvalite som i te.x sony vegas/adobe premiere ? tänkte ju klippa i dom 2 senare sen men det verkar rätt omständigt att använda dom för att grov klippa så att säga! 0 Citera
Pehrbau Postad 9 maj 2011 Postad 9 maj 2011 Vad videopad kan vet jag inte men både Vegas och Premiere förstör inte kvaliteten om du använder dem på rätt sätt. Varför tycker du att de två senare programmen är jobbigare att använda för "grovklippning" om du ändå skall använda ett av dem för den slutliga versionen? 0 Citera
Micke Svensson Postad 9 maj 2011 Författare Postad 9 maj 2011 för jag vill lägga in klippet,klippa ut just den delen jag vill ha och få den i avi utan att vänta 3h på att den ska rendra klart! har ett klipp på 40 min där jag bara vill ha 10 sec... 0 Citera
Fredrik Blom Postad 10 maj 2011 Postad 10 maj 2011 Inte tar det 3 timmar för Premiere att rendera ut tio sekunder ur ett 40-minutersklipp... Annars finns gratisprogrammet VirtualDub om det är AVI-filer du jobbar med, den kan klippa upp, slå ihop och fixa och trixa utan att rendera om klippet (om du inte verkligen vill det)... 0 Citera
Micke Svensson Postad 10 maj 2011 Författare Postad 10 maj 2011 nej det kanske inte tar exakt så lång tid men med t.ex videopad tar det 3 min från det att jag öppnar programet tills jag har ett färdigt avi klipp på 15 sec ca. kanske bara ja som är noob som inte förstår hur man gör detta i vegas ? 0 Citera
plf66 Postad 10 maj 2011 Postad 10 maj 2011 I Vegas har jag erfarenhet främst av DV och HDV. Där tar 15 sek ur ett 40-minklipp snarare 1 min att exportera än 40 min. Det är bara att markera på tidlinjen den bit man vill ha ut, och välja "Render as", och ställa in samma format som källformaten. I alla fall DV och HDV renderas in om, med undantag av första och sista GOP i HDV och man inte hamnar rätt vid klippen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.