Gå till innehåll

Pinnacle Studio musiken, upphovsrätt?


Perran

Recommended Posts

Hejsan!

Jag håller på med ett filmprojekt eller ett tv-reportage där jag nu letar förfullt efter gratis musik eller musik som helt enkelt inte är skyddad av upphovsrätten.

Är det någon som vet om man kan använda musiken som följer med i redigeringsprogrammet Pinnacle Studio 9 ?

Musiken som jag ska använda ska för övrigt vara med i ett reportage som ska visas för lokal-tv och jag skulle vara väldigt tacksam för svar!

Reportage utan musik går inte för mig iaf!

 

Mvh: Perran

Länk till kommentar
Share on other sites

Det borde stå i manualen, hjälptexterna, eller någon annanstans i anslutning till musiiken. Typ clip arten i powerpoint, där bilderna är fria att använda, men man åberopar förbud att vidareförsälja själva clipart-filen i programmet.

Länk till kommentar
Share on other sites

okey..det är bara det att jag har fick redigeringsprogrammet av en kompis där det bara var en skiva, har inte hittat något där det står om musiken och om det är nån form av upphovsrätt.

Någon som vet nått om Pinnacles musikrättigheter?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...