Perran Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Hejsan! Jag håller på med ett filmprojekt eller ett tv-reportage där jag nu letar förfullt efter gratis musik eller musik som helt enkelt inte är skyddad av upphovsrätten. Är det någon som vet om man kan använda musiken som följer med i redigeringsprogrammet Pinnacle Studio 9 ? Musiken som jag ska använda ska för övrigt vara med i ett reportage som ska visas för lokal-tv och jag skulle vara väldigt tacksam för svar! Reportage utan musik går inte för mig iaf! Mvh: Perran 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Det borde stå i manualen, hjälptexterna, eller någon annanstans i anslutning till musiiken. Typ clip arten i powerpoint, där bilderna är fria att använda, men man åberopar förbud att vidareförsälja själva clipart-filen i programmet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perran Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 okey..det är bara det att jag har fick redigeringsprogrammet av en kompis där det bara var en skiva, har inte hittat något där det står om musiken och om det är nån form av upphovsrätt. Någon som vet nått om Pinnacles musikrättigheter? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Om pinnacle följer någolunda standard på program borde det stå nånting under Help längst till höger. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Pinnacle-musiken ÄR fri !! Det är alltså bara att köra! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts