ungfilm Postad 18 februari 2003 Dela Postad 18 februari 2003 Är det nån som vet hur dom gör i reklamfilmer som t.e.x alla gamla "extra" ( tugguminna) reklamer. Där tänderna skiner.Hutr gör dom det? Överexponerar dom?...Hur görs det?... 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
UngeherrPeter Postad 18 februari 2003 Dela Postad 18 februari 2003 Menar du att tänderna är skitvita eller att de blänker och står i?? 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
ungfilm Postad 20 februari 2003 Författare Dela Postad 20 februari 2003 Japp.. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
ungfilm Postad 24 februari 2003 Författare Dela Postad 24 februari 2003 nån som vet?..... 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
henrik sandén Postad 25 februari 2003 Dela Postad 25 februari 2003 Njea... dom tugger helt enkelt en bit "Extra" :). 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
ungfilm Postad 26 februari 2003 Författare Dela Postad 26 februari 2003 Japp...hehe 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
UngeherrPeter Postad 27 februari 2003 Dela Postad 27 februari 2003 Jag skulle tro att man bleker tänderna ala tandläkarstyle för att få dem vita och goa. Sen kanske man kan försöka få dem att glimma med någon slags effekt (glow) eller liknande som man lägger i en mask som man får flytta keyframsen i frame by frame. Det borde funka.. After efekts, Combustion eller liknande compositing program kan du göra sistnämnda i.. Att överexponera verkar sådär, det blir nog liksom inte tänder som glimmar utan bara vitt skulle jag tro.. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Nille Postad 26 mars 2003 Dela Postad 26 mars 2003 Dom retusherar nog i efterhand.. dom jobbar så jävla mycket med postproduktion på reklamfilmer.. tex, så är vodaphone telefonerna animerade.. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Traxx Postad 3 juli 2003 Dela Postad 3 juli 2003 Nu har jag sluppit göra just det (hu!). Men jag vet att man gör det i en Flame eller Inferno eller nån av Quantels system. Kan tänka mig att det görs i Avid DS också. Det är jätteenkelt och körs mycket riktigt med en "mask"-liknande operation beroende på system man sitter i. Det går absolut att göra med After Effects eller Combustion. Tar lite längre tid bara. 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.