Gå till innehåll

Kvalitet på flash-film, Premiere Elements 3 (!)


Fredrik Blom

Recommended Posts

Hej!

 

Lovade att hjälpa till på jobbet med att klippa en informationsfilm, och det program som finns är Premiere Elements 3 (!). Filmen ska levereras som FLV-fil.

 

Mycket av filmen består av screen-capture-klipp som är i bra kvalitet - man kan läsa texter och sådant utan problem, däremot lyckas jag inte exportera något från Premiere där det fortfarande går att se vad det står (inte som FLV, Windows Media går dock bra).

 

Har inte exporterat FLV förut och inställningsmöjligheterna i Elements 3 känns lite begränsade minst sagt. Någon som har några tips?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaren!

 

Att köra en separat konvertering var också en idé jag hade, alternativ ta hem allt och göra det i PPro 2, men jag misstänker att flash-stödet är ungefär lika begränsat där...

 

Inte långt ifrån... CS4 var (sent omsider) första versionen med relativt bra Flashvideo-kvalitet (On2VP6).

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...