Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena, när jag har exporterat min video från final cut express så blir filmerna från 1 gb och ännu mer även om de är väldigt korta. Vad händer? Varför blir det så väldigt stort för HD-videos tar ju inte upp så stor plats?

Tack på förhand!

Postad

5 min dv brukar bli runt 1gb exporterat i dvpal.

hd blir betydligt större, allra helst 1080p. bara att gilla läget, vill du ha hd kvalité så tar det plats. någon gb är iofs inte så stort heller nuförtiden.

men du kan ju alltid prova att komprimera i h264 tex, och få ner storleken tiotals gånger.

Postad

Jag klickar på Exportera -> Quicktime movie och sedan på spara. Min senaste film på 3 minuter nästan exakt exporterade jag och fick det till 1,46 GB storlek. När jag sedan ska ladda upp till youtube tar det extremt lång tid även fast jag inte har någon dålig uppkoppling. Jag har ställt in kameran att spela i 720p.

Innan alla klippen läggs till i min timeline så konverterar jag dem till Apple Intermediete Codec för bättre stöd i Final cut express. Är det något med detta?

Postad
Jag klickar på Exportera -> Quicktime movie och sedan på spara. Min senaste film på 3 minuter nästan exakt exporterade jag och fick det till 1,46 GB storlek. När jag sedan ska ladda upp till youtube tar det extremt lång tid även fast jag inte har någon dålig uppkoppling. Jag har ställt in kameran att spela i 720p.

Innan alla klippen läggs till i min timeline så konverterar jag dem till Apple Intermediete Codec för bättre stöd i Final cut express. Är det något med detta?

Om du ska ladda upp till youtube så ska du använda H264-komprimering. Det är det format som Youtube gillar bäst. Filstorleken går ner avsevärt och det ser godtagbart ut.

Postad

Prova att använda H.264. Om jag inte blandar ihop den med en liknande så har den betydligt mindre storlek på filen + relativt bra hd kvalité :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...