J.Anderberg Postad 20 april 2011 Postad 20 april 2011 Yao! Jag har nu försökt mig på att göra en Show Reel, där allt innehåll är skrivet, regisserat, mestadels filmat, redigerat och compat av mig. Jag har även skrivit musiken! Se den här (kör gärna hd o fullscreen): Eftersom jag är lite ny på show reels skulle feedback vara ytterst uppskattat, och jag är öppen för förslag om ändringar ifall dessa skulle fastna på näthinnan i samband med tittandet! Tack på förhand! 0 Citera
tomgrejs Postad 20 april 2011 Postad 20 april 2011 hej. ta bara med det bästa i showreelen., klipp ner till en minut. att ha med "mindre bra" saker sänker helhetsintrycket direkt. tex ta bort: 0:57 kakorna, 1:13 ute i skogen, 1:35 har redan visats, en gång räcker annars blir det uttjatat. likaså kakorna direkt efter och han som ligger blodig. 1:47 är en bättre bild från filmen ute i skogen. kanske ta med den istälelt för den första vid 1:13, för den var inge bra. 1:48 redan med, men kanske bättre än den som var innan. sista bilden var nog den finaste. den ska vara först. börja alltid med det bästa. sen första bilden 0:11 har mycket grönt spill från greenscreen, allra helst i luvan på tröjan. kanske du kan snygga till. musiken var ritkigt grym, passade till reelen. jag vet hur det är att klippa showreel, man blir aldrig nöjd, och får alltid lov att ta med dåliga klipp. därför är det bättre att göra en showreel 30 sekunder än 3 minuter. 0 Citera
J.Anderberg Postad 21 april 2011 Författare Postad 21 april 2011 Hej! Tack så hemskt mycket för den långa feedbacken. Ok, jag ska se vad jag kan göra, kanske testar en 30 sek variant! Jaa det är verkligen hemskt svårt. Tänkte bara förklara att anledningen till att visa scener kommer igen är för att man ska få en slags kontinuerlig minihandling också, t ex: Tjej sitter o skriver, någon knackar på dörren, det är en kille, som ger henne kakor, hon stänger dörren, han går därifrån. Tänkte att det kunde vara en bra grej att mellan allt showande av cg och annat kan man finna lite story också. Men det kanske är helt fel? Håller med om shootouten i skogen, men det är ett sånt där klipp som ligger en nära om hjärtat. Vi la ner så sjukt mycket tid på att konstruera de där maskerna och kläderna. Men jag antar att man får försöka se förbi detta... snyft. ;) Tack än en gång, sjyst att du tog dig tid! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.