mzreklam Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 Har ett klipp där en person åker i b il och ska drömma sig till ett semestermål, alltså hon filmas på nära håll och ser nöjd och drömmande ut sen tänkte jag ha klipp med ex storstadsbild med läckra affärer o barer eller beachbilder hon drömmer redan i bilen om detta, kan nån ge tips hur man från bild på henne gör semesterklippen så att det bllr en drömmande känsla i detta, ska funka som reklamfilm 0 Quote
Spaceromancer Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 Softfilter eller något annat som gör bilden mjuk och drömlik? Har du ett fönster i bakgrunden kanske du kan beskära klippet så att den passar där och sedan testa med olika 'composite modes'? 0 Quote
Mattihp Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 Soft focus och kanske överdrivet långa dissolves kan vara en idé. Sen beroende på vad bilderna är så kan du testa att ha antingen lite för låg mättnad eller om det är färgrika miljöer; hög mättnad. Det ser inte så knasigt som man skulle tro om man samtidigt har en hel del soft focus på. 0 Quote
Peus Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 Vilket eller vilka program har du tillgång till? I AE skulle jag gjort följande: En vit och suddig vinjetering. Lättaste sättet utan sudd: En vit solid med en featherad elipse tool. Plus glow på videolagret, typ så här: Glow Threshold: 40% Glow Radius: 100 Glow Intensity: 0.5 Glow Colors: A & B A Color (vitt) B Color (vitt) (Kan vara en god ide att eventuellt ge videolagert lite mer saturering och kontrast efter att man kört glow på det) Brukar köra ungefär så för en enklare och rätt smakfull drömkänsla. Lycka till och mvh /Pontus w 0 Quote
aprikos Posted April 30, 2011 Posted April 30, 2011 Något softfocus filter så att det blir lite mjukt och en liten glow på det så borde du få fram något passande :) 0 Quote
andreas ljung Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 Tja Jag brukar göra på följande vis för att få den effekten: Duplicera filmlagret Lägg på Gaussian blur på översta klippet, ganska ordentligt Dra ner opacity på översta klippet Laborera med inställningarna så blir det bra, toppa med lite glow och kanske suddiga kanter på undre klippet så ska du nog få till det! 0 Quote
Recommended Posts