AtomicCross Postad 14 mars 2011 Postad 14 mars 2011 Hej! Jag är en glad amatör som pluggar i stockholm och jobbar i kåren med att göra reklamfilmer för fest, events och speciella evenemang. Jag håller på att uppdatera utrustningen lite och är helt låst just nu ( på gott och ont) på en canon 550D eller 600D. 600D har en klar fördel med tanke på den vridbara monitorn. Jag har fått väldigt mycket mer kött på benen genom att läsa många långa trådar på forumet men har 4 frågor jag skulle uppskatta enormt om någon kunnig kunde besvara! *Har någon av 550D/600D autofokus i filmläge? bestäms det av objektivet? *Hur många valmöjligheter finns det i inspelningsläget av 25p/24p 30i/50i osv? *Vad ska jag ha för objektiv om jag vill filma med kort snyggt skärpedjup? Pris? Skulle bli enormt tacksam om något pro kunde hjälpa mig ur min ovisshet! ;) Med Vänliga Hälsningar Karl 0 Citera
tomgrejs Postad 15 mars 2011 Postad 15 mars 2011 Ingen Canon har autofokus vad jag vet, de är fortfarande stillbildskameror och behöver ju inte ha autofokus i "live läge". Du kan filma i 24, 25, 30fps / 1080p och 50, 60fps / 720p ingen interlaced. Googla 550D eller 600D och du kan läsa all information. Ju tätare glugg, och öppnare bländare detå kortare skärpedjup. så tex, 50mm med bländare runt 2, finns väldigt många. google. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.