adamhaglund Postad 7 februari 2011 Postad 7 februari 2011 Hej! Jag köpte en ny Panasonic AG-HMC151 våren 2009 och nu är det dags att sälja den. Den är använd sammanlagt ca 15 timmar = nyskick. Har ni något förslag på vad jag ska begära när jag säljer den? Här finns den på Scandinavian Photo: http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=7806853 (men jag är osäker på om min har tillägget "E" efter produktnamnet) Tack på förhand! Adam 0 Citera
Mattihp Postad 7 februari 2011 Postad 7 februari 2011 22-27papp. Beroende på vilken tur du har med köpare. Det är ju en grymt rolig kamera. Men så fort man tar den ur lådan så tappar den riktigt mycket värde. 0 Citera
plf66 Postad 7 februari 2011 Postad 7 februari 2011 Med eller utan moms är synnerligen viktigt när vi pratar om kameror över 15-20 tusen kronor. 0 Citera
Cameraguy Postad 7 februari 2011 Postad 7 februari 2011 Inget illa menat, men lägg ut den på filmprylar.se och se vad folk är villiga att ge istället för att smygannonsera på forumet... 0 Citera
adamhaglund Postad 7 februari 2011 Författare Postad 7 februari 2011 Inget illa menat, men lägg ut den på filmprylar.se och se vad folk är villiga att ge istället för att smygannonsera på forumet... Tack för tips! Kände inte till den sidan. Och det var inte meningen att smygannonsera... Adam 0 Citera
adamhaglund Postad 7 februari 2011 Författare Postad 7 februari 2011 Med eller utan moms är synnerligen viktigt när vi pratar om kameror över 15-20 tusen kronor. Ja, har ni koll på hur det där funkar? När jag som företagare säljer kameran, ska jag lägga på moms då? 0 Citera
plf66 Postad 8 februari 2011 Postad 8 februari 2011 Har du företag och säljer utrustning från företaget ska du alltid inkludera moms i priset! (Om du säljer inom Sverige... annars överkurs just nu). Om privatperson köper betalar han/hon hela priset, precis som när man handlar i vilken affär som helst. Om företag köper betalar detta hela priset, och drar sedan av momsen i bokföring/momsdeklarationen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.