GutteG Postad 31 januari 2011 Postad 31 januari 2011 Det interna SATA (3.0Gbps) gränssnittet kan försämras efter ett tags användning. Ska inte vara något akut bekymmer, men korten verkar bli utbytta. Gäller endast h/p67 & H65 med kretsar som skeppats från Intel efter 9/1. Ett fint litet misstag på sisådär 700miljoner dollar... Sweclockers sida Intels pressrelease Engadgets artikel 0 Citera
Peus Postad 31 januari 2011 Postad 31 januari 2011 Alltså är hela moderkortsutbudet för de s.k. Sandy Bridge processorerna drabbade vilket avser: Pentium i3 i5 i7 Till socket/sockel LGA 1155. Notera att det endast är moderkorten som är drabbade och då i sint ur bara några SATA portar men likväl, det kan eventuellt ställa till rätt rejält om detta nu visar sig vara "farligt" för hårddiskar som är anslutna till fel SATA-port. Kort sagt, i värsta fall försvinner filmen och allt annat du lagrat på din hårddisk. Detta är viktigt att känna till vid köp av ny dator och jag skulle vilja påstå att det är en smart idé att invänta köp eller köpa något annat än den drabbade sockel LGA 1155. Vad beträffar mig själv är det bara tur att jag inte hunnit handla ännu. Mvh /Pontus w 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.