Perran Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Hejsan! Är det någon här på voodoofilms forum som har testat sonys vx 2100?? Jag har planer på att köpa mig den kameran begagnad men är det någon som kan säga nått speciellt om denna kamera, den verkar ju iaf vara en semiproffs. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Flyttar tråd från Filmcafé till Videoteknik. MvH Ronnie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunnar_g Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Jag köpte en vx2100 i november efter mycket spanande efter en kamera i den prisklassen. Jag är mycket nöjd med den och ångrar inte köpet på något sätt. Det som man kan säga är utmärkande för denna kamera är att den har en väldigt ljuskänslig ccd, den går ner till 1 lux vilket motsvarar ljuset från ett stearinljus. Annars har den väl ungefär samma funktioner som andra kameror i den prisklassen. Det enda som man skulle velat ha är xlr-ingångar men det är inte riktigt värt de extra pengarna som en pd-170 kostar. Det finns ju xlr-adaptrar att få tag på. Har du några fler frågor så är det bara att fråga på. /Andreas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
softlight Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Jag har en VX-2000 och är mycket nöjd med denna. Alla funktioner går manuellt att justera och reglagen sitter på "rätt" ställe. Bildkvaliten är mycket bra. VX-2100 har lite större sökare och är ljuskänsligare vilket är en fördel. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perran Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 Någon skom kan rekommendera nån "proffs" mikrofon som kan användas till kameran vx 2100 utöver den inbyggda..typ riktad etc ??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts