Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjena

Jag sitter och försöker skriva ihop ett manus och jag häpnar lite när jag ser att mina sidor är färre än vad jag i mitt huvud tänkt att filmen ska vara i minuter, om man nu säger 1 sida = 1 minut film, vilket jag läst lite varstanns.

Vad kan det vara för fel jag gör i mitt skrivande som resulterar i detta felet. Skrev exempelvis 4 sidor igår som jag tyckte skulle blivit i alla fall 10 minuter film, men icke om man följer den regeln.

/ rickyy

Posted

Visst finns det undantag, men formatteringen gör rätt mycket med. Är det väldigt lite dialog? dDu kan väl lägga upp att par typiska sidor här så ser vi kanske på en gång om det verkar stämma.

Posted
Visst finns det undantag, men formatteringen gör rätt mycket med. Är det väldigt lite dialog? dDu kan väl lägga upp att par typiska sidor här så ser vi kanske på en gång om det verkar stämma.

Ja, där är faktiskt rätt mkt scenanvisningar och lite dialog, nu när du säger det. Trådstarten känns nästan onödig nu för det var fan helt självklart egentligen... Videon känns i alla fall längre när jag tittar på den i mitt huvud och där var förklaringen :p

Tack för mig ska sluta skriva trådar mitt i natten

Posted

Etableringar och transportscener syns knappt någonsin mycket på sidan. När en sida har ca 50% dialog så brukar sida/minut vara ganska sant. Beror otroligt mycket på vilken slags film det är iofs.