The North Star Postad 6 januari 2011 Postad 6 januari 2011 Hej alla! Jag har nu ett tag inte kunnat använda min PD170, då den har allvarliga problem med bilden. Först var bilden liksom grön med konstiga ljus, men nu finns det nästan ingen bild alls. Jag undrar, om någon har en gissning om, vad det kunde vara? Och evt. också om hur mycket det skulle kosta att fixa enligt er? Mycket tacksam för svar! -TNS 0 Citera
Max_H Postad 6 januari 2011 Postad 6 januari 2011 Är den så när du spelar in? Om du kopplar kameran (analogt) till en teve, blir det samma fel? //Max 0 Citera
The North Star Postad 8 januari 2011 Författare Postad 8 januari 2011 Är den så när du spelar in? Om du kopplar kameran (analogt) till en teve, blir det samma fel? //Max Ja, jag testade precis. I "play-mode" funkar allt bra, men i "rec-mode" finns det numera ingen bild alls, bara pyttelite grönt ljus ibland. -TNS 0 Citera
Max_H Postad 10 januari 2011 Postad 10 januari 2011 Tja... Mest troligt är väl ett mekaniskt fel som trumman. Du får kolla med en Sony-verkstad, för ett antal år sen (4..?) hade dom enhetspris på reparationer. Har för mig att det var 5.000 spänn ex moms. Vet inte om det gäller fortfarande. /M 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.