Jump to content

Recommended Posts

• 9 months later...
Posted

Sjukt bra! Fångade mig från första minuten. Väldigt snyggt foto måste jag säga. Skulle vara kul att veta lite mer om utrustningen, speciellt ljussättningen, tyckte det såg riktigt bra ut.

Keep up the good work!

Posted

Sjukt bra! Man blir förvånad över kvaliteten på filmerna här på voodoofilm men denna tar priset. Det känns som att du känner ganstergenren och kollat mycket på Pulp Fiction. Det är faktiskt så kul att man verkligen skrattar, man sitter inte bara och småler. Detta är nog det bästa betyg man kan ge. Riktigt snyggt filmat med de rätta klippen som sätter genrefilmskänslan direkt. Att ni gjort detta så snabbt är svårt att förstå för en amatör som mig men jag antar att det ligger minituös planering bakom. Keep up the good work! Jag måste fråga, hur länge har ni jobbat med filmproduktionen, allt inräknat?

Posted

Faktum är att det var en dags planering med riktlinjer på storyn. Sedan blev det en del improvisation på plats (som alltid).

Ljudskaparen Patrik (Galanzy) har lagt ned rätt mycket tid på ljudbilden, vilket gör en hel del.

För egen del tog det kanske en vecka att redigera och hitta rätt look.

Posted
Faktum är att det var en dags planering med riktlinjer på storyn. Sedan blev det en del improvisation på plats (som alltid).

Ljudskaparen Patrik (Galanzy) har lagt ned rätt mycket tid på ljudbilden, vilket gör en hel del.

För egen del tog det kanske en vecka att redigera och hitta rätt look.

Jag måste säga att jag är imponerad. Intressant! Medar du verkligen att ni hittade looken i efterhand vid redigeringsbordet? Det känns som att ni visste vad ni gjorde direkt vid inspelningen. Detta förändrar faktiskt lite hur jag ser på film. Hade inte trott att det skulle gå att jobba på detta sätt. Jag tänker mer så här: Allting måste vara uttänkt på förhand annars går det åt skogen.

Posted

Grundlook på plats - men sedan är det ju grading i postproduktionen som gör rätt mycket. Det är alltid bra att tänka innan - men mycket går att göra sedan också, så helt uttänkt från början behöver det inte vara. Men underlättar gör det förstås.