Jump to content

Feedback på sportfilm

Orixeds

Recommended Posts

En liten grej man skulle kunna gjort i början, där alla presenteras, hade kunnat vara att göra close-ups på samtliga, samt att man kanske skulle kunnat skjuta ut en liten border bakom texten, ungefär som tex. TV4 gör i sina intervjuer. Att förljuvliga bilden lite kanske hade gjort gott, det är ingen fel på att ha det sådär, absolut inte, mycket bättre än massor med kladdiga effekter, men att försköna det samt att kompensera för ljusförluster (blir lite väl mörkt ibland, tex. då du åker under träden runt 2 min), tror jag hade gett ett resultat som var något bättre.

Det sista och absolut mest obetydliga jag har att säga är att det hade varit fränare om videon täckte upp hela youtube-rutan, det är liksom skönare och får dig att behålla fokus på ditt footage. Efter ris kommer dock ros, en kamera som ständigt följer med är alltid härligt och ibland nästan ett kviterie för att det ska vara intressant att kolla på. Kvaliteten på miljöerna var rätt upp och ner, men i snitt så kändes det bra, man kände aldrig att det inte var genomtänkt alls och jag tror nog du valt ut dina bästa klipp, vilket är bra!

Överlag, bra jobbat!